tisdag 6 september 2011

Min kära mor….

Augusti- September 2011 069Augusti- September 2011 075 För en vecka sedan besökte jag mina föräldrar och dom mådde så där….så som gamla brukar….trötta!! Idag har mor varit till dr. Karlsson i Övertorneå för en hälsokontroll och speciellt för hennes försämrade syn…Nu har jag talat med både mor och far i telefon och fick veta en del om hur det gått hos doktorn.

Mor lider av ett fel i gula fläcken , som ju  med åldern förändras…. hon har svårt att se skarpt.Gula fläcken är området i ögats näthinna där man ser skarpast.Enligt det jag fick veta så måste det vara åldersförändringar av den våta formen som ger synintryck av att saker ser krokiga el förvrängda ut ….den våta formen ger svårare besvär men kan behandlas med läkemedel…Sjukdomen leder aldrig till att man blir helt blind. Mor har fått läkemedel mot detta…..Hon hade även hjärtflimmer min söta fina mor…nu vill jag snart åka till henne igen…….Ta en titt på solrosen där uppe ….den gråter när jag åker hem till Piteå.

1 kommentar: