söndag 4 september 2011

Kråkor och kottar!!!!!

Augusti- September 2011 099 Denna våran stora mäktiga Sembla tall bär tydligen världens godaste kottar för de skrikande “Sibiriska kråkorna” , som anländer hit varje höst…så här ser kotten ut och den innehåller tydligen världens godaste nötter.Augusti- September 2011 101 En fin kotte , som jag brukar ta in till mina juldekorationer……men när kråkorna ätit det goda ser de ut så här…….se nedan.Augusti- September 2011 092 …bara skalet kvar..Augusti- September 2011 093 Augusti- September 2011 095 Både fredag och lördag har min man plockat kottrester……kottarna är väldigt kådiga….och gräsmattan går inte att klippa med dessa kottrester..…och fler blir det , för fåglarna är kvar….

Augusti- September 2011 123 …kolla näbben!!!!lång och stark!!Augusti- September 2011 124 ..Så här ser fågeln ut!!!!..En satt fågel med en lång kraftig näbb….undrar om någon vet fågelns namn??? Jag är inte alls säker, har hört av mina grannar att de skulle vara Sibiriska kråkor…Augusti- September 2011 125Augusti- September 2011 119Nu har dom tydligen samlas till konferens…..kanske dax att lämna Piteå!!???

Det var några tankar från idag….Ha de alla fina ..vi ses !!!

I morgon är det söndag och snart återigen en ny vecka stundar med innehåll “noll”….du själv… och jag själv får fylla dagarnas innehåll ……

Allt gott till dig min vän , som besöker min sida….Ha de!!!

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha ja värsta stormötet på eran gräsmatta....men du dom där kottarna är ju riktigt fina /Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Håller med systeryster! :) Kram Carro.

    SvaraRadera
  3. Så skränigt det skall vara :)

    Sådana där kottar minns jag att en del åt av på lågstadiet - undrar hur nyttiga de egentligen är....
    Så roligt att kika in hos er!

    Kram Maud

    SvaraRadera