måndag 19 september 2011

En del av skörden..

Augusti- September 2011 157 En del av dagens skörd kunde jag även glädja våran fina granne med..
Augusti- September 2011 159 Augusti- September 2011 158 …sedan kokade jag rabarbersaft och bakade muffins….”nå”, som vi norrlänningar brukar säga…  men…… denna dag har givit mig en hel del , faktiskt mer än jag planerade…..Nu  är nästan alla fönster putsade på utsidan   …Och de mesta av det ätbara har jag tagit hand om  bara de omogna tomaterna  frodas och mår gott i mitt växthus…….Ha de!!! alla fina som tittar in på min blogg.Här kommer ett recept på lättbakade muffins som du kan fylla med det du tycker om..
Ugn:225 grader…ca 20-22  muffins…..ca 10 min..
50 gr smör, 1 och en fjärde dels dl.  mjölk, 2 ägg ,2 dl socker , 3 dl vetemjöl ,1 ½ tsk. bakpulver…
Vispa ägg och socker pösigt , tillsätt den varma mjölken  med fettet ..rör till sist ner mjölet  med bakpulvret…,,smaksättning: 2 tsk vanillinocker….fyll med vad  du vill eller ingenting.....Lycka till !! Jag klickade ner färska bär och rabarberskivor i mina muffins....dom blev goda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar