måndag 12 september 2011

Äta bör man, annars dör man…

Augusti- September 2011 137 Äta bör man annars…. i dag kom söta Kicki till oss med färsk sej….fångad i Norge dit dom varit under helgen…..Ja… må då säga Herregud!!! vad gott med färsk sej..!!!! I dag gjorde jag mig enkelt för mig…..jag panerade den våta fileade fisken med Alpnaerings  panering……..slapp att kladda med ägg ströbröd och kryddor….paneringen innehåller nämligen allt….lätt som en plätt.!!…sedan stekte jag den i smör…Jisses vad gott!! Tack till Tobias och Kicki.

Augusti- September 2011 138 …Så här ser burken med paneringsmixen ut…den är dryg och håller länge…en stor lättnad i matlagningen……Köp den!!! jag tar emot beställningen…

För övrigt har det regnat hela dagen……och på morgonen var vi barnvakt en kort stund.. kramat om de yngsta barnbarnen och söta Caroline.….sedan har jag talat med goa Roger i telefon och träffat fin fina  Kicki , som tittade in en stund.

Nu blir det mer mat på Tv, nämligen halv åtta hos mig….ha de alla fina vi ses..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar