måndag 25 april 2011

Vårfåglar, borta?…

Tyvärr!!! …förra året var dom här på detta fält ,men inte denna vår ….jag har varit och kollat otaliga gånger..någon enstaka Morkulla har jag sett och några Gäss, men inte alls lika många fåglar som förra våren…..har hört och sett dem flyga över vårat hus..men nej , dom är borta..…Var är ni denna vår?? Var inte detta fält nog attraktivt..??? Var och kollade även fältet lite längre bort.. men kanske är jag lite försenad…..JA,ja..CIMG0562

April-maj 2011 104…i brist på Svanar, Tranor, Gäss, morkullor, spovar ..mfl. flyttfåglar får jag nöja mig med dåliga bilder av våra vackra , kloka, skygga skator……som verkligen är svåra att fånga på bild. April-maj 2011 105

Jag älskar våren…..den bästa tid är nu…….sommaren och grönskan är i antågande….. Undrar om någon av mina bloggläsare håller med mig???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar