lördag 30 april 2011

Valborgsmässoafton…

April-maj 2011 119Jag och min man har firat våran 50-års förlovningsdag idag på valborgsmässoafton……….en underbart fin afton….vi har grillat …ätit och druckit gott, min man överraskade mig med en flaska champange..som verkligen var god…….och kvällen visade sig vädermässigt verkligen från sin bästa sida, aftonsolen sken så vackert ……..här nedan ser du närmast en liten eld, som grannen brukar tända för sina barn……..och längre ut ser du en eld på andra sida av Pite älven..
   April-maj 2011 118 April-maj 2011 121
April-maj 2011 122 April-maj 2011 123
Våran son Roger med fru Ekaterina kom förbi oss en snabbis och överlämnade så vackra tulpaner för att uppmärksamma våran dag (50- års förlovningsdag) Gulligt……..de var på väg till våran yngsta dotter Caroline för att äta valborgsmiddag…så också med Carina och Tobias...Jag älskar när syskonen umgås, Föräldrafritt!!..Vi har så fina barn och dess respektive..
I år har vi snöfritt till valborg…….hela tomten är nu krattad och en del av rabatterna rensade……en stor skillnad från förra årets unika snörika vinter…då satt vi och grillade i en uppskottad snödriva…..Huuuu!! för vinter!!! Hmmm!!! ljuvliga vår och sommar!! Med dessa ord önskar jag dig en underbart fin framtid. Kraaam!!!våran efterlängtade sommar är  snart här.

1 kommentar:

  1. Säger Grattis till 50 år!
    Vilka underbara vyer :)
    Mia

    SvaraRadera