söndag 10 april 2011

Bilder från Hedenäset..

 

Under min resa till mor och far tog jag några foton över närområdet av min barndomsby. Här har jag lämnat många fotsteg efter mig.April-maj 2011 015

Här i denna radhuslänga bodde mina föräldrar innan de flyttade till Björkebygården.April-maj 2011 025

..och nu bor de bäggetvå i detta hus , som är ett äldreboende.April-maj 2011 019

Denna bild tog jag från Björkebygårdens balkong…vacker vy , speciellt på sommaren då man ser Torneälvens blåa vatten rinna…och på andra sidan av älven ser man finland..April-maj 2011 023

April-maj 2011 022   April-maj 2011 021Mor och far vilar i fars rum…de är väldigt trötta bäggetvå….kanske inte så konstigt..far fyller 93 år i juli och mor har hunnit bli 91 år den 5-2-2011.

April-maj 2011 026 Här intar de sin lunch i lilla matsalen…April-maj 2011 028 April-maj 2011 027

Denna gång åkte jag till Hedenäset med Mathias och lilla barnbarnet Wilmer.Mathias och Wilmer fortsatte sin resa till Juoksengi för att hälsa på sin far…och fiska , grilla , åka skoter mm.mm.

Det är några bilder av min resa till vackra Tornedalen..här nedanför ser du fler bilder.

2 kommentarer:

  1. Så bra att du for trots din envisa hosta......
    Fina bilder,men ännu finare på sommaren.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt för mor och far att få leva tillsammans på gamla dagar, inte alla förunnat!
    Vackra bilder på Hedenäset, vill gärna se mera av dem...:-)
    Mia

    SvaraRadera